REKLAMÁCIA/VÝMENA
VÝMENA, VRÁTENIE TOVARU
Výmena/vrátenie tovaru v stanovenej lehote
Ako postupovať, keď zakúpený tovar chcete vrátiť?
- Od kúpnej zmluvy je možné odstúpiť do 14 kalendárnych dní.*
- Pre dodržanie lehoty je rozhodujúce, kedy je odstúpenie od zmluvy odoslané. Lehota na odstúpenie sa tak považuje za zachovanú, pokiaľ spotrebiteľ v jej priebehu odošle podnikateľovi oznámenie, že od zmluvy odstupuje.
- Rozbalením tovaru nezaniká právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu. Výnimku tvoria napr. audio a video nosiče.
- Zákazník dostane späť svoje peniaze najneskôr do 14 kalendárnych dní od odstúpenia od zmluvy a vrátenia tovaru podnikateľovi.
- Ku vrátenému tovaru odporúčame vždy priložiť nákupný doklad, ktorý potvrdí, že ste tovar zakúpili u nás a uľahčí nám identifikáciu daného tovaru a požiadavky.
* V prípade, že ste spotrebiteľ, máte podľa § 1829 odst. 1 Občianskeho zákonníka právo zakúpený tovar vrátiť bez udania dôvodu, a to do 14 kalendárnych dní od dátumu prevzatia tovaru.
V prípade, že nie ste spotrebiteľ, teda tovar nakupujete v rámci svojej obchodnej či podnikateľskej činnosti (o čom rozhoduje uvedenie IČO na nákupnom doklade), právo na odstúpenie Vám nevzniká, pretože obchodný zákonník túto možnosť neuvádza.
Kde a ako tovar vracať/vymieňať
Tovar, ktorý Vám z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje zasielajte na adresu:
Batac
Oldřichovice 1002
Třinec 73961
Tel.: +420 601 546 793
Formulár na vrátenie tovaru: ZDE
Formulár na výmenu tovaru: ZDE
Tiež prosíme aby v zásielke bolo zreteľne uvedené či tovar vraciate alebo vymieňate!
Vrátený tovar prosíme dobre zabaľte, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
Prosíme, uveďte tovar pokiaľ možno do pôvodného stavu, predídete tým možnému zníženiu vrátenej čiastky o náklady vynaložené na uvedenie tovaru do pôvodného stavu.
Peniaze za tovar Vám zašleme na Váš bankový účet čo najskôr, najneskôr do 14 dní od doručenia tovaru na naše reklamačné oddelenie. Náklady na vrátenie tovaru sú v tomto prípade na strane kupujúceho.
Ako postupovať pri reklamácii
V prípade zistenia problému či závady na zakúpenom tovare nás kontaktujte a popíšte problém, ktorý s tovarom máte. Servis Vám poskytne úplné a odborné informácie, poradí Vám, či je možné chybu odstrániť svojpomocne alebo je potrebné zahájiť reklamačné konanie.
V prípade zistenia závady je nutné vadný tovar zaslať okamžite, nemožno ho ďalej používať. Zistená závada takto môže dopomáhať k vytvoreniu ďalšej pridružených porúch. V takomto prípade je reklamácia zamietnutá.
V prípade objemného tovaru ponúkajú niektoré servisy výjazd svojho technika priamo k Vám (v prípade oprávnenej reklamácie neplatíte žiadne poplatky ani dopravné), pri malom tovare je nutné doručiť tovar do servisu osobne, kuriérom alebo poštou. S vybavením oprávnenej reklamácie nie sú spojené žiadne poplatky.
Tovar na reklamáciu zasielajte vyčistený a kompletný, pokiaľ tovar bude silne znečistený nebude reklamácia uznaná.
Adresa pre zasielanie reklamácií:
Batac - Reklamace
Oldřichovice 1002
Třinec 73961, Česká republika
Tel.: +420 601 546 793
Email: info@batac.sk
Pokiaľ posielate tovar na reklamáciu je nutné doložiť k zásielke tieto dokumenty:
- faktúra/daňový doklad (kópia)
- riadne vyplnený Reklamační list (dôležitý je podrobný popis závady)
- návrh na riešenie reklamácie
Náklady spojené s dopravou tovaru k predajcovi a späť Vám budú uhradené pri splnení týchto podmienok:
s naším reklamačným oddelením bude vopred dohodnuté, že tovar dopravíte k predajcovi na vlastné náklady
reklamácia bude oprávnená (nebude sa jednať napr. o závadu spôsobenú chybnou obsluhou, mechanickým poškodením a pod.)
elektronickou cestou (mailom) nám zašlite žiadosť o preplatenie nevyhnutných nákladov spojených s dopravou reklamovaného tovaru,
doložíte výšku nákladov (sken účtenky za poštovné, prepravný list a pod.)
Preplatiť možno iba náklady v primeranej výške vzhľadom na povahu tovaru.
Napr. náklady na poštovné, nie za taxi službu.
Lehota na vybavenie reklamácie
V prípade, že ste spotrebiteľ, reklamácia bude vybavená v 30 dennej lehote.
Vrátenie peňazí poštovou poukážkou nie je bohužiaľ možné.
§ 561"(1) Ak možno záväzok splniť viacerými spôsobmi, má právo voľby dlžník, ak nebolo dohodnuté inak. Od vykonanej voľby však nemožno odstúpiť."
Nárok na uplatnenie záruky zaniká v nasledujúcich prípadoch:
Pri mechanickom poškodení vzniknutým neopatrnou manipuláciou.
Opotrebenie výrobku a jeho častí, spôsobené ich bežným používaním.
Ak vypršala u reklamovaného tovaru záručná doba predo dňom uplatnenia reklamácie.
Neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, manipuláciou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
Tovar bol poškodený živlami.
Tovar bol poškodený nevhodne zvolenou alebo zanedbanou údržbou.
2022 © Batac, všetky práva vyhradené.